Wednesday, August 22, 2007

1st day training at Bukit Gasing

Semlm 1st day aku training kat Bukit Gasing sebagai persediaan aku utk menghadapi larian Bukit Gasing ahad ini. Dari opis aku ke PJ ni kira dekat aje la, campur tolak jem ada la dlm 15 minit sampai sana. Ptg tu cam mendung aje jd aku pun tergesa2 warm up lebih kurang terus panjat bukit gasing tu. Aku mulakan trek dikwsn taman permainan. Mula2 lari mmg bersemangat, half way pancittt, aku pun terfikir Ya Allah penatnya lari naik bukit ni, dgn keadaan permukaan yg kurang rata aku harus berhati2 agar tidak tergelincir yg boleh menyebabkan aku cedera. Aku kemudian memperlahankan rentak aku dgn berjalan plk. Aku sampai dipuncak pertama iaitu menara tinjau kira 15 minit. Dari sini trek kemudian menurun, mula2 dlm fikiran aku ingat trek menurun ni boleh la laju sikit, rupanya slow jugak, trek menurun ni lagi aku kena hati2, trek yg agak curam ni jika tidak berhati2 pun boleh mengundang mala petaka, tetapi tek menurun ni mengunakan tenaga yg kurang jd boleh la aku rechange balik tenaga aku yg kehabisan tadi, cuma lutut aje la, menggigilllll. lps turun aku decided utk balik kerana takut hujan, aku kemudian cuba berlari tp mental aku kata "jalan aje la hahahahah" aku kalah dgn mental aku huhuhuhu. Cuma setelah aku sampai di satu trek mendaki, aku decidd utk naik trek tersebut dan keluar ikut trek aku masuk tadi. sepanjang trek aku hanya berjalan, sehingga nenek depan aku pun aku rasa lagi laju dari aku hahahahahh. Selepas keluar dari trek tersebut oleh kerana tak puas hati dgn latihan ari ni aku berjogging pula disekitar kawasan perumahan itu sblm warming down dan balik kerumah aku. Esok aku akan dtg lagi, utk latihan kali kedua, cuma pagi ni bila aku bangun dari tidur rasa mcm nak demam, sakit badan adesss, ni sbb latihan semlm ke, mintak jauh laaaa,

2 Comments:

At 7:59 PM, Blogger EnAikAY said...

Agi Idup Agi Ngelaban!!! Harini cuba lagi, lepas tu boleh jogging dgn nenek tu sambil borak2 dgn dia. Mana tau dia ada cucu comel ke.. hehehe.

 
At 12:29 AM, Blogger niefeng said...

aku demam la ari ni, penangan bukit gasing terus demam aku muhahahah,jumaat la aku sambung balik

 

Post a Comment

<< Home