Thursday, December 31, 2009

Kehilangan

Hujung minggu lepas aku telah kehilangan sepasang lagi selipar aku, kali ini crocs off road aku pula hilang. Walaupun aku belinya tak mahal (bawah seratus kira murah la) tp aku sayang sbb aku baru aje beli, Puasa lps aku beli kira2 baru 3 bulan. Masuk kali ini dah 3 pasang kasut/selipar aku hilang dirumah ini dan satu pasang dirumah aku di Kelantan masa mula2 puasa. Beli ini pun ganti yg hilang tu la. Aku dah jd feedup dah. Dlm duk geledah cari selipar nak pakai aku terjumpa selipar timberland aku. Lama dah tak pakai sejak aku rasa tak convenient pakai selipar jenis sandle ini, disamping harganya yg mahal menyebabkan aku sayang sikit nak pakai selalu. Disbbkan hal ini aku rasa mcm nak buat laporan polis aje. Bosannn.
Namum minggu kehilangan aku tak berakhir disitu aje. Rabu lps aku pergi check up wife aku. Normal check up monthly nak check kandungan dia. Hampir tak percaya aku, doctor tersebut tak dpt kesan kandungan isteri aku. Kantungnya ada, tp isinya tak ada@10weeks. Kami masih terkejut lagi dgn hasil yg kami dapati ini. Namun aku redha dgn ketentuan ilahi sambil aku periksa balik dosa2 yg pernah aku lakukan. Mungkin ini sebahagian dari kifarah dosa2 yg telah aku lakukan.
Minggu ni ada appointment dgn doc sekali lagi. Byk org minta buat 2nd opinion, tp wife aku dah penat dah diberi harapan palsu, jd dia pun mcm pasrah, want to forget and start a new life. Pengakhiran tahun dan awal tahun yg agak buruk bg kami. Sama buruk ketika amirul masuk hospital 2 tahun lalu akibat pneumonia. Kali ni Mak dia pula. Harap2 ada yg lebih baik tahun hadapan.
Kadang²Allah sembunyikan matahari, Dia datangkan petir dan kilat.. kita menangis dan tertanya-tanya, kemana hilangnya sinar.. Rupa²nya.. Allah mau hadiahkan kita pelangi.." "

2 Comments:

At 9:23 PM, Blogger EnAikAY said...

Banyak bersabar dan teruskan berdoa.
This happened to me before too.
Semoga dipermudahkan rezeki utk tahun2 yg akan datang, amin.

 
At 1:45 AM, Blogger niefeng said...

thanks brooo
ari ni baru selesai segala2nya
semoga dipermudahkanNya dihari mendatang InsyaAllah

 

Post a Comment

<< Home